Præsentation af skolen

Blæsenborgafdelingen

Maribo Skole, Blæsenborgafdelingen ligger i naturskønne omgivelser i et af Maribos attraktive og børnerige boligkvarterer. Selvom naturen omkranser skolen, er byen ikke langt væk, og her er der hele året rundt mulighed for at udforske farverige, kulturelle oplevelser.
Blæsenborgafdelingen huser elever fra 0.- 6. klasse, og på samme matrikel ligger vuggestue og børnehave. Det betyder, at børnene kan blive i samme bygning, fra de starter i vuggestue, til de går ud af 6. klasse.

Skolen er bygget op med hyggelige ”torve”, hyggekroge og samlingspunkter, som skaber et inspirerende og levende miljø.

Vi har vores egen hal og varmtvandsbassin, et auditorium, faglokaler til både håndværkdesign (sløjd + håndarbejde), natur-teknologi, billedkunst og musik, og et stort bibliotek, hvor der er plads til fordybelse og stilletid. Vi har også lokaler til både fysio- og ergoterapi.

Blæsenborgskolen er en tosporet skole med ca. 300 elever fra 0.-6. klasse og en SFO med ca. 150 børn.

Borgerskoleafdelingen

Maribo Skole, Borgerskoleafdelingen ligger centralt i Maribo by - tæt ved bycentrum, station og sportsfaciliteter. Skolens rammer udgøres af flere velholdte ældre bygninger  med et hyggeligt teenagemiljø og elevkantine, hvor eleverne hver morgen kan få gratis morgenmad og købe et måltid i løbet af dagen. Borgerskoleafdelingen huser elever fra 7. til 10. klasse og deler matrikel med Maribo Gymnasium, som udbyder STX og HF.

For at sikre, at elever, der ønsker at fortsætte på en gymnasial uddannelse efter 10. klasse, kan komme bedst muligt videre, har vi på Borgerskoleafdelingen et samarbejde med Maribo Gymnasium og Celf. Det hedder GYM10 og er en 10. klasse, hvor eleverne bliver klædt på til at gennemføre en gymnasial uddannelse efterfølgende.
Undervisningen foregår i Gymnasiets lokaler, og eleverne modtager undervisning af personale både fra Borgerskoleafdelingen og fra Gymnasiet.

Afdelingen har som led i specialundervisningsstrategien fået to nye tilbud – Praktikklasse for elever på 7. – 9. årgang samt special 10. klasse, begge tilbud er visiteret specialundervisning.

Borgerskoleafdelingen er en 3 sporet afdeling med ca. 270 elever.