Maribo Skole – din lokale skole

På Maribo Skole er eleverne i fokus.

Det skal være inspirerende, udfordrende og lærerigt at være elev hos os. Derfor bliver eleverne mødt af engagerede voksne, der motiverer eleverne til at lære og udvikle sig, både personligt, fagligt og socialt.

Vi arbejder med læringsmiljøer, som åbner for elevernes engagement, nysgerrighed til at udforske og glæden ved at lære noget nyt.

Skolen har fokus på, at alle elever får den bedst mulige skolegang, hvor de bliver anerkendt og guidet i at arbejde målrettet med deres personlige, sociale og faglige udvikling. Det er livsduelige unge der forlader Maribo Skole, for at fortsætte i en ungdomsuddannelse eller et job.

Skolen er centralt beliggende i bybilledet og har et tæt samarbejde med en række interessenter – herunder Musikskole, foreninger, organisationer og lokale erhvervsdrivende.

Maribo Skoles 3 indsatsområder er:
-  alle elever skal være en del af et positivt læringsfællesskab
-  faglig udvikling og progression for alle elever
-  et nærværende skole-/hjemsamarbejdet.

Indsatsområder bygger på, at alle de professionelle, ledelse og medarbejdere, dagligt arbejder professionelt sammen om elevernes læring og trivsel.

Kom og bliv en del af vores fællesskab.