Præsentation af SFO

SFO Søtrolden

I SFO Søtrolden vægter vi børnenes trivsel og udvikling højt og vi er meget opmærksomme på børnenes frie leg, hvor de selv har stor indflydelse på hvilke aktiviteter de har lyst til at deltage i. Endvidere prioriterer vi samarbejdet og dialogen med forældrene meget højt.
SFO’en ligger lige ved indskolingen.

Der er indskrevet omkring 150 børn fra 0.- 3. klasse.

Der er tilknyttet en primær pædagog til hver klasse i indskolingen, bl.a. for at sikre et godt samspil for børnene mellem skole og SFO.

SFO’en har sine egne lokaler som rummer et stort fællesrum med køkken, samt fire mindre lokaler til bl.a. kreative aktiviteter, legerum med LEGO, hyggerum og et stillerum. Vi benytter os også af skolens lokaler i SFO tiden fx sløjdlokalet og hallen er populære aktiviteter.
Udendørs har vi en multibane, bålhytte, shelter, gynger, svævebane mv. På vores store udeområde leger vi ofte rollespil og vi har et skur fyldt med rollespilstøj og rollespilsvåben, så der er god mulighed for at slippe fantasien løs. Hver dag i vores café tilbydes børnene et lille måltid efter skole.
Derudover så har vi uhyggelige halloweenfester, julearrangementer, bedstedage, mv.

Vi arbejder pædagogisk ud fra et anerkendende og involverende børnesyn, hvor vi tager udgangspunkt i 8 samspilstemaer. Vi tror altid på at børn gør det rigtige når de kan.
De 8 samspilstemaer kan ses i nedenstående dokument

I er altid meget velkomne til at spørge ind til vores pædagogik og børnesyn.

8 samspilstemaer med foto

Shape Created with Sketch.