Værdigrundlag og antimobbestrategi

Værdiregelsæt

Det er skolens vision, at det sociale samvær og den faglige udvikling indbyrdes og mellem elever, forældre og ansatte på skolen, er baseret på gensidig respekt, dialog og medansvar. Skolen skal være et godt sted at være for eleverne, som skal give eleverne mulighed for at udvikle sig i et miljø med trivsel i fokus, samtidig skal skolen være en god arbejdsplads for alle ansatte.
Vi har derfor alle ansvaret for, at både elever og ansatte har de bedste muligheder for

• At have det godt personligt og med hinanden
  • At lære noget og blive så god som man kan
  • At udvikle sig både socialt og fagligt
  • At føle sig som en del af fællesskabet
  • At indgå i et respektfuldt og inkluderende undervisnings- og arbejdsmiljø.

Når personer færdes på skolen, skal omgangstonen være sådan, at alle føler sig værdsat og befinder sig godt. Elever og ansatte skal være hjælpsomme og positive over for hinanden.

Det er forventet at skolens ledelse og ansatte i samråd med elevrådet, udarbejder tiltag og handleplaner, der sikrer den ønskede udvikling og forståelse for Skolens værdigrundlag. Herunder handleplan for tydelige og anerkendte konsekvenser af, ikke at leve op til skolens værdigrundlag samt den lovpligtige anti-mobbestrategi samt vedtaget principper og regler.